dinsdag 16 januari 2018

Daling in radioreclamebestedingen

De netto radioreclamebestedingen in het derde kwartaal van 2012 bedragen € 42 miljoen, bijna € 5 miljoen minder dan vorig jaar, een daling van 10,9 procent. Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB).

In het derde kwartaal van is de financiële dienstverlening het meest vertegenwoordigd in de radioreclame met een bestedingsaandeel van 25,1 procent. Deze branche heeft jaarlijks een stijging laten zien. Op twee volgt de zakelijke dienstverlening met een bestedingsaandeel van 23,8 procent en op de derde plek staat de branche Brandstof, Energie, (Petro)Chemie met een bestedingsaandeel van 23 procent, die in het derde kwartaal vorig jaar nog op 16,8 procent kwam.

 

Arian Buurman, voorzitter RAB: “De hele mediamarkt heeft last van de gevolgen van de economische crisis en de radiomarkt ontkomt daar dus ook niet aan. Ondanks de crisis staat de effectiviteit van het medium radio als een paal boven water. Radioreclame biedt juist in deze tijd de kans om kostenefficiënt veel effect te sorteren.”

Bron: Radio Advies Bureau/Broadcast Magazine

Bericht delen