Article header image

BMYoung Events

BMY liet zich zien tijdens Dutch Media Week

BMYoung heeft de handen nadrukkelijk ineen geslagen met Dutch Media Week (3-11 oktober) in Hilversum. Er werden op 7 oktober niet minder dan vier evenementen georganiseerd in nauwe samenwerking met het instituut voor Beeld en Geluid, uiteraard volgens de geldende coronarichtlijnen.

Matchmaking Sessies
Tijdens de zogeheten Talentdag op woensdag 7 oktober organiseerde BMYoung allereerst Matchmaking Sessies. In een notendop: speed dates waarin bepalende Nederlandse mediabedrijven in contact komen met mogelijke nieuwe medewerkers of stagiaires. Studenten/starters mochten zelf aangeven bij welke drie bedrijven ze zich wilden presenteren.

Matchmaking

BMY Mediatalent van het Jaar
Hij had het totaal niet verwacht, maar toch werd Alain Dikken, de 23-jarige Solutions Consultant bij NEP, door RTL-programmadirecteur Peter van der Vorst uitgeroepen tot Mediatalent van het Jaar 2020. In onderstaand videoverslag reageren beiden op die uitverkiezing. Van der Vorst vindt het “heel goed van NEP” dat het Dikken al op zijn zeventiende een kans heeft gegeven. Volgens de winnaar zelf zijn er in dat opzicht nog wel wat stappen te zetten aan het mediafront.

BMY Creative Cup
Op 7 oktober vond ook een nieuw initiatief plaats: de BMY Creative Cup. (Media)studenten uit het hele land en andere jonge makers op persoonlijke titel mochten hun idee voor een televisieformat, een YouTube-serie, podcast, radioshow of andere mediaproductie pitchen aan een zeer deskundige jury. Die bestond uit de bazen van de drie grote televisiezendergroepen: Frans Klein (NPO), Peter van der Vorst (RTL) en Paul Römer (Talpa Network).

BMY Mediaquiz
Daarnaast organiseerde BMY op 7 oktober voor het eerst de BMY Mediaquiz. Hogescholen/mediaopleidingen en andere jonge teams uit het mediaveld streden tegen elkaar in een soort pubquiz met mediavragen, gepresenteerd door Joost Koning.

Bericht delen