Article header image

BMYoung Events

BMY laat zich zien tijdens Dutch Media Week

Ook BMYoung (BMY) slaat de handen nadrukkelijk ineen met Dutch Media Week (3-11 oktober) in Hilversum. Er worden op 7 oktober niet minder dan vier evenementen georganiseerd in nauwe samenwerking met het instituut voor Beeld en Geluid, uiteraard volgens de geldende coronarichtlijnen.

Matchmaking Sessies
Tijdens de zogeheten Talentdag op woensdag 7 oktober organiseert BMYoung, het jongerenplatform van BM, allereerst Matchmaking Sessies, vorig jaar een groot succes. In een notendop: speed dates waarin bepalende Nederlandse mediabedrijven in contact komen met mogelijke nieuwe medewerkers of stagiaires. Studenten/starters mogen zelf aangeven bij welke drie bedrijven ze zich willen presenteren. Stuur een e-mail naar mms@fcklap.nl en je krijgt alle benodigde informatie. Doe dat direct, want vol = vol!

Matchmaking

BMY Mediatalent van het Jaar
Verder kroont BMYoung in samenwerking met Beeld en Geluid op 7 oktober voor de tweede keer in haar jonge geschiedenis iemand tot BMY Mediatalent van het Jaar. Tot 15 september kunnen omroepen, producenten en zelfstandigen hun talenten opgeven.

MediatalentOm BMY Mediatalent van het Jaar te worden, moet je voldoen aan een aantal criteria. Het talent in kwestie kan zowel achter als voor de schermen actief zijn en is niet ouder dan 30 jaar. Hij of zij heeft bewezen verschil te kunnen maken door uniek te zijn in aanpak, uitvoering of resultaat, laat elke dag zien een grote toekomst te hebben in de mediawereld, durft anders (vernieuwend, innovatief) te denken en verdient het om, niet alleen onder naaste collega’s maar ook onder vakgenoten, bekend te worden.

Wie treedt in de voetsporen van Niels Lodeweges, de talentvolle, ambitieuze eindredacteur van EndemolShine-platform Legends of Gaming NL en winnaar van vorig jaar? Ken en ben je iemand die hiervoor in aanmerking komt? Opgeven met uitgebreide motivatie kan door een e-mail te sturen naar bmytalent@fcklap.nl.

BMY Creative Cup
Op 7 oktober vindt ook een nieuw initiatief plaats: de BMY Creative Cup. (Media)studenten uit het hele land en andere jonge makers op persoonlijke titel mogen hun idee voor een televisieformat, een YouTube-serie, podcast, radioshow of andere mediaproductie pitchen aan een zeer deskundige jury.
Die bestaat uit de bazen van de drie grote televisiezendergroepen: Frans Klein (NPO), Peter van der Vorst (RTL) en Paul Römer (Talpa Network). De winnaar ontvangt niet alleen de BMY Creative Cup-trofee, maar ziet vroeg of laat misschien zijn of haar idee wel gerealiseerd worden.

Paul RomerJurylid Paul Römer: “De jeugd heeft de toekomst. Wie is de volgende Lubach, De Mol of Giel de Winter? Eén ding is zeker: hij of zij is al geboren en ik wil hem of haar ontdekken. Hilversum wordt vaak afgeschilderd als een gesloten bolwerk. Dat is het niet en via deze prijs hoop ik dat te laten zien. Ik hoop op the next Big Brother of The Voice en mijn advies voor de pitchende studenten? Hou het kort en krachtig.”

Ook profiteren van deze unieke kans? Stuur een e-mail naar creativecup@fcklap.nl en je krijgt alle benodigde informatie toegestuurd. Doe dat snel, want de ruimte is beperkt!

BMY Mediaquiz
Daarnaast organiseert BMY op 7 oktober ook voor het eerst de BMY Mediaquiz. Hogescholen/mediaopleidingen en wellicht ook andere jonge teams uit het mediaveld strijden tegen elkaar in een soort pubquiz met mediavragen, gepresenteerd door Joost Koning. Ook hier geldt: wacht niet te lang met het opgeven van je team, want er is beperkt plaats. Deelname is overigens gratis. Aanmelden is hier mogelijk: mediaquiz@fcklap.nl.

Programma BMY op woensdag 7 oktober tijdens DMW:
14.00-15.30 uur: Matchmaking Sessies in atrium Beeld en Geluid
16.00-16.45 uur: BMY Creative Cup pitches in Theaterzaal Beeld en Geluid
17.00-17.15 uur: Uitreiking BMY Mediatalent van het Jaar in Theaterzaal Beeld en Geluid
17.30-18.15 uur: BMY Mediaquiz in atrium Beeld en Geluid
18.30-19.30 uur: Aansluitend hapje en drankje

Bericht delen