woensdag 17 januari 2018

Tony Twyman Award voor SKO en GfK

SKO en GfK hebben op de International Television & Video conference 2016 de Tony Twyman Award gewonnen voor de meest waardevolle bijdrage aan het verkrijgen van beter inzicht in televisie- en videokijkerspubliek.

Nathalie Sonck (SKO) en Liesbeth Nekkers (GfK) namen de prijs in ontvangst in Boedapest voor hun presentatie Solving the viewing puzzle. In de presentatie illustreerden zij de kijkerspuzzel aan de hand van de in Hongarije uitgevonden Rubik’s kubus. Internationale videodiensten zoals Netflix maken het meten van kijkgedrag op het televisiescherm complexer en vragen om een geïntegreerde aanpak. Ook toekomstige rapportages over kijkgedrag kunnen niet om andere videoplatforms heen die via mediacenters en smart tv’s op het grote scherm worden bekeken. SKO en GfK presenteerden inzichten in dit zogenaamde ‘overige’ schermgebruik zoals het gegeven dat jongeren vaker videodiensten op het tweede scherm kijken.

Bekijk de presentatie hier.

Bron: SKO/Broadcast Magazine

Bericht delen