Article header image

Media Markt spant geding aan tegen KRO

Winkelketen Media Markt heeft een kort geding aangespannen tegen de makers van het nieuwe TV Lab programma StreetLab dat donderdagavond wordt uitgezonden op NPO 3. Het is een programma van de KRO. In het programma doen de makers sociale experimenten.

In het gewraakte filmpje testen zij of je met een rood shirt aan tv’s kunt verkopen in de Media Markt. Hierop zijn de makers door medewerkers van de winkel opgepakt en heeft het bedrijf een kort geding aangespannen dat donderdag zal dienen, om de uitzending tegen te gaan. Hoewel alle bezoekers van de winkel onherkenbaar zijn gemaakt, vindt Media Markt dat de beelden gecensureerd moeten worden en niet mogen worden uitgezonden.

De KRO meldt het volgende over het format van StreetLab: ‘Vier jeugdvrienden maken een semiwetenschappelijk programma over menselijk gedrag. Zij testen elkaar en andere mensen uit in grappige en spannende situaties. Altijd in het kader van een sociaal experiment. De twee uitzendingen duren elk 10 minuten en bevatten experimenten waarin de vrienden Daan Boom, Jasper Demollin, Stijn van Vliet en Tim Senders deels zelf slachtoffer zijn en deels onschuldige mensen onderdeel maken van hun experiment.’

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen