woensdag 17 januari 2018

Lagere omzet voor RTL Nederland

RTL Nederland blijft last houden van moeilijke marktomstandigheden, waarbij de advertentiebudgetten voor omroepbedrijven onder druk staan. In het eerste kwartaal daalde de omzet met € 5 mln tot € 104 mln. Ook zakte de winst sterk in.

Dat blijkt uit een toelichting op de kwartaalcijfers van RTL Group. Dat is het moederbedrijf van de exploitant van de Nederlandse zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL Z en eigenaar van videodienst Videoland en Buienradar.nl.

Vorig jaar moest RTL Nederland al een stevige daling van de resultaten incasseren. Adverteerders zijn terughoudender bij hun bestedingen aan televisiereclame. De kijktijd naar traditionele omroepen staat onder druk, met de opkomst van bijvoorbeeld Netflix en videofilmpjes op YouTube en sociale media.

De winst voor afschrijvingen, belastingen en rentelasten (ebitda) bedroeg in de eerste drie maanden van het jaar € 1 mln.

Bron: FD/BM

Bericht delen