John Lukken nieuwe hoofdredacteur Veronica Magazine
Per 1 juni zal John Lukken aantreden als nieuwe hoofdredacteur van Veronica Magazine. Lukken werkte elf jaar bij Beau Monde waarvan zeven jaar als hoofdredacteur. In 2005 was hij daarnaast hoofdredacteur van het entertainmenttijdschrift Pulse en in 2008 van Pink Ribbon. Eerder werkte hij onder meer op de communicateiaffdeling bij RTL Nederland. In zijn nieuwe functie combineert hij de redactionele en tv-expertise met een groot netwerk.
David Vink, Algemeen Directeur Veronica Uitgeverij: “Veronica Magazine evolueert van een RTV gids naar een wekelijks magazine over TV, Film & Entertainment. Dit nieuwe speelveld met meerdere mediatypen vraagt een vergaande formule wijziging. John Lukken heeft de ervaring en het netwerk om met Veronica Magazine deze nieuwe weg in te slaan.”
John Lukken: “Veronica Uitgeverij is een zeer succesvol bedrijf met Veronica Magazine als ijzersterk merk. Het ambitieniveau ligt hoog. Aan de ene kant op digitaal gebied zoals de sociale EPG, aan de andere kant het magazine zelf, dat de ambitie heeft het grootste betaalde tijdschrift van Nederland te blijven. Voor mij een mooie nieuwe uitdaging om aan de slag te gaan als hoofdredacteur bij het grootste TV Magazine van Nederland waarbij ik van het blad Veronica Magazine een inspirerend en verrassend lifestyle en entertainment magazine ga maken.”
De huidige hoofdredacteur van Veronica Magaizne, Rens Muller, wordt per 1 juni creative director digital content bij het blad. Hij wordt hiermee verantwoordelijk voor alle digitale platforms en de totstandkoming en de uitwerking van de digitale content strategie van Veronica Magazine.
Bron: SBS