Article header image

CNN International gaat Japan-reclame uitzenden

All Nippon Airways (ANA) gaat branded content leveren aan CNN International. De zender gaat in Great Big Story een reeks filmpjes uitzenden die zijn gemaakt door de luchtvaartmaatschappij. De reeks – Ichigo Ichie genaamd – moet kijkers inspireren om de Japanse cultuur te leren kennen via eetgewoonten en gastvrijheid.

De campagne moet de bekendheid van het merk in Europa vergroten en meer boekingen uit de regio genereren. In de filmpjes draait het om vragen als: waarom is het kweken van wasabi zo moeilijk? Wat behelst het dieet van een sumo worstelaar? En hoe kan de combinatie van kunst en tofu zorgen voor een unieke restaurantervaring?

Om een jong, welgesteld en cultuurbewust publiek te bereiken verbindt de campagne ANA aan de inhoud van Great Big Story, een serie korte internetvideo’s met attractieve verhalen, sinds kort te zien op CNN en CNN International. Dit is de eerste keer dat branded en sponsored content verbonden is met CNNI/Great Big Story en het is ANA’s eerste Pan-European branded content campagne. Ichigo Ichie is geproduceerd door het team van Great Big Story en CNNIC’s branded content studio Create.

Bekijk het eerste filmpje hier.

Bron: CNN/Broadcast Magazine

Bericht delen