Article header image

Bart ten Tije aan de slag bij Discovery Networks

Bart ten Tije start op 1 februari als Director Creative Team bij Discovery Networks Benelux. Hij wordt eindverantwoordelijk voor de creatieve ontwikkeling en uitvoer van de zenderpromotie, zendervormgeving en de marketingcampagnes van de merken Discovery Channel, TLC, ID, Eurosport en Dplay.

Daarnaast gaat hij de dagelijkse leiding op zich nemen van het creative team dat bestaat uit motion graphic designers, graphic designers, promo producers en productie coördinatoren.

Alco de Jong, VP Country Manager Discovery Networks Benelux: “Ten Tije heeft een zeer brede media-, merk- en marketing achtergrond en weet hoe hij mensen en merken moet verbinden. Zijn ervaring op het gebied van strategie & creatie is een toegevoegde waarde voor ons team en het verder uitbouwen van onze merken in deze competitieve tijd. De aanstelling van  Ten Tije is tevens volledig in lijn met de investeringen die we doen om verder te groeien als mediabedrijf. Ik kijk uit naar onze samenwerking.”

Bart ten Tije over zijn nieuwe rol: “Na bijna tien jaar aan bureauzijde is het een bewuste keuze om weer te gaan werken voor een media entertainment bedrijf. Discovery Networks voert prachtige merken en brengt unieke content. Ik was al fan. Ik vind het een voorrecht om samen met het creatieve team mede verantwoordelijk te mogen zijn voor de ontwikkeling van de zenders en het network.”

Ten Tije heeft de afgelopen periode gewerkt als Strategy Director bij Ogilvy & Mather. In deze functie was hij onder andere verantwoordelijk voor de creatieve merkstrategie van klanten als Nestlé, Philips Benelux, Philips Lighting Global, Rabobank en Center Parcs.

Bron: Discovery Networks Benelux/Broadcast Magazine

Bericht delen