Qmusic herwint marktleiderschap in doelgroep 20-49 jaar
dinsdag 23 maart 2021

Qmusic herwint marktleiderschap in doelgroep 20-49 jaar

Qmusic is weer marktleider in de doelgroep 20-49 jaar, nadat NPO Radio 2 dat in de periode december-januari 2021 was. Met een groei van 25 procent ten opzichte van januari-februari vorig jaar, en een marktaandeel van 19,3 procent, steekt Qmusic boven de andere radiozenders uit.

Nooit eerder behaalde Qmusic zo’n hoge januari-februari score. De grootste groei doordeweeks is gerealiseerd in het middagtijdslot. Programmadirecteur Dave Minneboo laat weten: “We zitten als marktleider weer stevig in het zadel en weten de luisteraars te entertainen met mooie radio die doet ontsnappen aan de dagelijkse realiteit. En we groeien zenderbreed al 33 maanden op een rij ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ik ben heel trots op het team voor en achter de schermen bij Qmusic.”

QmusicMarktaandeel jan-feb 2020 t.o.v. 2021, ma-vr 6.00-24.00 uur, 20-49 jaar

Middagshow record
De hele programmering zit flink in de lift omhoog. Wat opvalt is de score van de Middagshow met Domien Verschuuren, die de hoogste middagscore ooit voor Qmusic neerzet. Met een fikse stijging van 38 procent naar een marktaandeel van 19,3 procent laat hij andere spelers in het tijdslot achter zich. Daarna volgen Radio 538 met 16,2 procent, NPO Radio 2 met 13,8 procent en Radio 10 met 10,2 procent (ma-do 16.00-19.00 uur).

Bron: Qmusic/BM

Bericht delen