NPO Radio 2 versterkt positie als marktleider
dinsdag 24 september 2019

NPO Radio 2 versterkt positie als marktleider

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode juli-augustus 2019 zijn bekendgemaakt. Met een marktaandeel van 11,9 procent is NPO Radio 2 opnieuw de marktleider. Het aandeel is 0,1 procent gestegen sinds de vorige meetperiode.

Radio 538 handhaaft de tweede positie, maar ziet het aandeel dalen van 11,5 naar 11,0 procent. Het aandeel van Radio 10 is gestegen van 9,4 procent naar 9,8 procent. NPO 3FM zag een daling van het marktaandeel van 2,7 naar 2,6 procent.

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.775 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 23 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Bron: NLO/BM

NLO5007

Bericht delen