NPO Radio 2 blijft marktleider
Dinsdag 22 februari 2022

NPO Radio 2 blijft marktleider

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode december 2021-januari 2022 zijn bekendgemaakt. NPO Radio 2 is de marktleider met een aandeel van 18,0 procent, mede dankzij de uitzending van de Top 2000.

Radio 10 staat op de tweede plaats met een aandeel van 11,1 procent, gevolgd door Qmusic met 10,6 procent. Sky Radio staat op plek vier met 9,5 procent. Radio 538 ziet het aandeel opnieuw dalen en heeft nu 7,6 procent.

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.758 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 46 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 45 minuten) . De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 27 minuten (vorige periode: 4 uur en 26 minuten). Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd door GfK in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

NPO Radio 2

Bron: NLO/BM

Bericht delen