Deelnemers The Radio Project bekend
woensdag 5 september 2018

Deelnemers The Radio Project bekend

In het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, tijdens het Cross Media Café, zijn gisteren de deelnemers van The Radio Project bekend gemaakt. Ze mochten zich voor het eerst op een podium presenteren en hun ideeën delen met een groter publiek. Het Cross Media Café stond geheel in het teken van online radio en podcasting.

Vorige week zaterdag werd door juryleden Giel Beelen, Ruud de Wild en juryvoorzitter Pierre Papa de uiteindelijke keuze gemaakt voor vijf multimediatalenten, die mogen gaan bouwen aan het radiostation van de toekomst. De talenten zijn: Mellanie Poorter, Mees Nijland, Daan Prins, Kyra Kay van de Watering en Marnix Westhuis.

Juryvoorzitter en Radiocoach Pierre Papa: “Stuk voor stuk zijn het eigenzinnige en ondernemend ingestelde multimediatalenten die we met veel vertrouwen de ring in sturen. Op eigen initiatief zijn al met elkaar gaan lunchen om alvast aan elkaar te wennen en om plannen te bespreken en gaan ze nu dus echt aan de bak.”

Vanaf nu wordt door de jongeren zelf wekelijks content geproduceerd. Hierbij worden de ontwikkeling van het project, de talenten, de keuzes die worden gemaakt en het groepsproces continue in beeld gevolgd. De bedoeling is dat het platform nieuwe inzichten geeft in wat jongeren echt willen en welke communicatiemiddelen hierbij het beste passen.

The Radio Project is een initiatief van de Hilversumse mediabedrijven YPCA, De Radiofabriek en Radiocoach. Het heeft als doelstelling om op een unieke manier jong multimediatalent tot ontwikkeling te laten komen. Het project kent dan ook een eigentijdse en disruptieve aanpak.

Binnen het project worden zo min mogelijk regeltjes opgelegd aan de jongeren, hetgeen een optimale innovatie ten goede komt. Ze krijgen van de initiatiefnemers een volledige vrijbrief om te gaan bouwen aan hun ideale radiostation. Het project eindigt op 1 januari 2019, het jaar waarin de radio 100 jaar bestaat. Het project wordt financieel ondersteund door Media Perspectives en de gemeente Hilversum in het kader van talentwerving en talentontwikkeling in de mediastad Hilversum.

Bron: YPCA

Bericht delen