dinsdag 16 januari 2018

Samenwerking Broadcast Magazine en 227 Media

De perfecte match realiseren voor werknemers én werkgevers in de mediasector. Dat is de ambitie van Broadcast Magazine en 227 Media, die de handen ineen slaan om daar gezamenlijk invulling aan te geven.

Broadcast Magazine is al meer dan 25 jaar diep geworteld in de mediasector. Hoofdredacteur Jeroen te Nuijl: “Behalve via het blad en online, krijgt die spilfunctie ook steeds meer betekenis door evenementen als de International Media Top Convention (IMTC) in maart of ons netwerkplatform de Broadcast Media Society. Gezien de vragen uit de markt, is het niet meer dan logisch dat we ons ook gaan manifesteren op het terrein van HR, recruitment en interim-management.”

Door samenwerking met marktleider 227 Media ontstaat een slagvaardige combinatie van twee sterke merken. “Door elkaar de bal toe te spelen en intensief samen op te trekken, kunnen we echt het verschil maken voor mensen in de mediasector,” aldus senior consultant en broadcastspecialist Marc Teuwsen. “En uiteraard met strikte inachtneming van de vertrouwelijkheid die met recruitment gepaard gaat.”

“De broadcastmarkt kenmerkt zich onder andere door een groot ‘ons kent ons’ karakter,” aldus Teuwsen. “Constante stoelendansen en steeds weer dezelfde mensen die opduiken bij verschillende bedrijven. Terwijl ook structureel behoefte is aan nieuw talent, gezien de sterk veranderende markt met game changing spelers. Bij het aantrekken van dat nieuwe talent kunnen wij een belangrijke rol spelen, naast het vergroten van de kandidatenmarkt door actieve search. De ideale kandidaat solliciteert namelijk vaak niet, maar is gewoon ergens anders aan het werk.”

Evaring leert Teuwsen dat circa twintig procent van de werknemers actief op zoek is naar (ander) werk. Deze groep kijkt regelmatig op vacaturesites en bij hen staat altijd een ‘onzichtbare antenne’ uit. De andere kant van het spectrum, twintig procent, is tevreden en heeft geen interesse in nieuwe kansen. “Het grote deel daar tussenin – liefst zestig procent dus – noemen we latent geïnteresseerd. Dat houdt in dat je niet actief op zoek bent naar nieuw werk, maar wel geïnteresseerd bent in eventuele aanbiedingen. Juist die groep mis je bij zelf adverteren, maar nemen wij wél mee bij een search. De totale groep met kandidaten wordt zo dus geen twintig maar tachtig procent: vier keer zo veel kandidaten dus.”

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen