dinsdag 16 januari 2018

Op Twitter wint The voice van BZV

Over The voice of Holland wordt beduidend meer getwitterd dan over het in kijkcijfers populairdere Boer Zoekt Vrouw (BZV). Dit blijkt uit cijfers van online social media tv-gids TV Buzz. Deze site toont tijdens een programma in realtime alle tweets en Facebookposts. Hier staat The voice al weken op 1 in de top-10 van de week, BZV is hier de nummer 2. Ter illustratie: over de laatste uitzending van The Voice, op vrijdag, registreerde de site 43.788 tweets, ten opzichte van 11.227 over de meest recente van BZV afgelopen zondag.

Bij de kijkcijfers is het net andersom – 2.937.000 kijkers voor de laatste The voice versus 4.000.000 voor de aflevering van BZV zondag. Daar neemt BZV al weken duidelijk de eerste plaats in. Een verklaring hiervan is dat de gemiddelde leeftijd van het kijkerspubliek van The voice een stuk lager ligt en zich veel meer op social media als twitter begeeft dan de BVZ-kijkers.

Bron: The Buzz/Broadcast Magazine

Bericht delen