Nederlands succes in Cannes
De Holland Beach Party tijdens MIPCOM in Cannes mocht andermaal zeer geslaagd worden genoemd. Het 35-jarig jubileum werd opgeluisterd door honderden Nederlanders, die in strandpaviljoen Long Beach konden netwerken onder het genot van koele versnaperingen, Hollandse bitterballen en kaas en de ondergaande zon.
Vertegenwoordigers van producenten, omroepen, facilitaire bedrijven en talloze andere (media)bedrijven gaven massaal acte de presence op deze door BM georganiseerde jaarlijkse evenement, dat niet langer tijdens MIPTV in april maar alleen nog in oktober tijdens MIPCOM zal plaatsvinden. In juni wordt wel weer de INHolland Beach Party gegeven, op het Media Park in Hilversum.
Op het strand van Cannes werden uiteraard ook de laatste ontwikkelingen aan het mediafront geanalyseerd en besproken. Zo werd het door IDTV nieuw ontwikkelde format Secret Mayor –bij SBS6 op de buis als Burgemeester Undercover met Dennis van der Geest – vertoond tijdens de befaamde The Wit-sessie in het Grand Auditorium van het Palais des Festivals. CEO Taco Rijssemus kon trots melden dat het programma alvast is verkocht aan Spanje.
En FCCE’s Entertainment Experience, een soort crowfunding project dat in Nederland de primeur had met Paul Verhoeven en daarna in China met John Woo een vervolg kreeg, gaat een Arabische variant krijgen. Justus Verkerk tekende daarvoor een overeenkomst in Dubai en meldde dat het project volgende maand van start gaat in twintig landen in het Midden Oosten. “Dat wordt nog wel een uitdaging, want veel landen kennen helemaal geen filmcultuur en de bekendste regisseurs leven vaak in ballingschap…”
Meer over de Holland Beach Party en de MIPCOM volgt de komende dagen online, via video-interviews met René Delwel (United), Ralf van Vegten (NEP), Karin de Groot (Talpa/ITV Studios) en de drie Taco’s, Ketelaar, Rijssemus en Zimmerman (op de foto van links naar rechts). En natuurlijk uitgebreid in woord en beeld in de volgende BM.
Bron: BM