Article header image

Milky Way Mission gelanceerd in Cannes

Voor Duurt Holman van Tuvalu Media was de MIPCOM ditmaal extra hectisch. De reden: op de televisiebeurs in Cannes werd het (televisie)project Milky Way Mission gelanceerd, een nieuw format waarin tien kandidaten met elkaar de strijd aangaan om letterlijk de ruimte in te worden geschoten.

Holman: “Twee jaar geleden al hebben we contact gezocht met Space Expedition Corporation, SXC, het bedrijf van Michiel Mol, toen we hoorden van zijn commerciële ruimtevluchten. Daaruit is een programma ontwikkeld, waarin tien kandidaten met elkaar strijden om één ticket naar de ruimte.”

Afgezien van Tuvalu en SXC zijn ook producent Simpel Media en Sony Pictures Television (SPT), de moedermaatschappij van Tuvalu, bij het ambitieuze project betrokken. Laatstgenoemde partij als distributeur, die in Cannes ook de promotie en marketing van Milky Way Mission voortvarend aanpakte. “De respons is enorm,” aldus Holman. “Ik heb natuurlijk met alle Nederlandse broadcasters gesproken (de zendgemachtigde wil men in dit stadium nog niet communiceren, red.) en verder komt de interesse uit China, Japan, Ecuador, Brazilië, Italië, Frankrijk, Spanje, Australië, Engeland, Amerika en Afrika… Iedereen vindt het fantastisch. Wat ook meehielp, is dat Michiel Mol hier zelf twee dagen aanwezig was om uitleg te geven, bijvoorbeeld qua veiligheid. Hij is zelf een van de eersten die een testvlucht zal maken.”

Het is de bedoeling dat SXC eind 2014 de eerste privé ruimtereis mogelijk gaat maken. De Nederlandse versie kent zo goed als zeker tien BN’ers, die in zeven afleveringen telkens drie opdrachten moeten vervullen. Uiteindelijk mag één persoon daadwerkelijk de ruimte in, als enige passagier naast de piloot. De planning is straks om vier ruimtereizen per dag te doen.

Veel meer over de MIPCOM en de Nederlandse activiteiten in Cannes is te lezen in de oktobereditie van Broadcast Magazine. Nog geen abonnee? Klik hier.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen