dinsdag 16 januari 2018

MAX Magazine veelbelovend van start

“Niemand heeft geklaagd dat de programmering van MTV er niet in staat,” meldt Jan Slagter triomfantelijk bij de presentatie van MAX Magazine, ‘dé gids voor televisie en plezierig leven’. De voorman van de seniorenomroep kent zijn doelgroep, ruim vertegenwoordigd bij de doop van het blad in de foyer van Studio 21, dan ook als geen ander.

Uitgever/hoofdredacteur Peter Contant bezorgt Slagter meteen een aardige opsteker met de mededeling dat zich al meer dan elfduizend abonnees hebben gemeld, nog voor verschijning in de winkel. Opvallend is wel dat Contant in zijn dankwoord richting diverse betrokken partijen – zo produceert Bindinc het programmakatern, is Betapress verantwoordelijk voor de losse verkoop en het abonnementenbeheer en verzorgt Post.nl de distributie – ANWB Media ‘vergeet’. Die partij doet de sales, maar in het eerste nummer zijn (betaalde) advertenties niet of nauwelijks te vinden.

Desondanks verwacht Slagter al “in het derde kwartaal van 2014 break even te spelen”, oftewel zo’n honderdduizend abonnees te hebben. Het eerste nummer van MAX Magazine viel gratis in de bus van ruim 315.000 MAX-leden. Slagter: “Dit is een nieuwe mijlpaal, ik ben ontzettend trots. MAX Magazine is veel meer dan een omroepblad. Het biedt de laatste trends op het gebied van gezond leven, lifestyle, financiën, reizen en natuurlijk interessante interviews en persoonlijke verhalen.”

Alle abonnees van MAX Magazine hebben met ingang van 1 april recht op gratis juridisch advies van de MAX-Ombudsman. Ook kunnen leden de keuze maken uit een cadeau met een winkelwaarde van bijna dertig euro. MAX Magazine streeft ernaar binnen drie jaar tijd een betaalde oplage te hebben van tussen de 150.000 en 200.000 lezers.

Bron: Broadcast Magazine

[iframe src=”http://player.vimeo.com/video/61529531″ width=”400″ height=”225″ frameborder=”0″ webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen]

Bericht delen