Commissariaat voor de Media stelt onderzoek in naar Op zoek naar Maria
woensdag 24 februari 2021

Commissariaat voor de Media stelt onderzoek in naar Op zoek naar Maria

Het Commissariaat voor de Media gaat zich nader verdiepen in het AVROTROS-programma Op zoek naar Maria. De serie wordt geproduceerd door Warner Bros. ITVP Nederland.

Eerder was er al kritiek van AD-columnist Angela de Jong over de reclamebreak in het programma en de samenwerking met Stage Entertainment, die een musical gaat verzorgen met de winnaar van het AVROTROS-programma.

Afgelopen zondag ging Op zoek naar Maria in première op NPO 1. Daarin wordt gezocht naar een musicalactrice die de rol van Maria kan spelen in The Sound of Music. Het programma trok na jaren afwezigheid meteen 1.470.000 kijkers.

Toch was er ook kritiek. Tv-columnist Angela de Jong schreef: ‘Het is al onbegrijpelijk dat het Commissariaat voor de Media een anderhalf uur durende reclamespot voor de nieuwste Stage Entertainment-musical toestaat op primetime NPO 1. Maar dan ook nog een commercialblok ín het programma, omdat met de ‘sing-off’ zogenaamd een heel nieuw programma begint? Hallo mediawaakhond, word eens wakker.’

Het Commissariaat voor de Media heeft ook gekeken naar het programma en besloten een onderzoek in te stellen. Het bestuursorgaan houdt toezicht op het naleven van de Mediawet. Later wordt duidelijk of het CvdM ook daadwerkelijk actie gaat ondernemen.

Bron: BM/BM

Bericht delen