Nieuwe campagne AVROTROS voor het Songfestival
Dinsdag 11 mei 2021

Nieuwe campagne AVROTROS voor het Songfestival

Birth Of A New Age is het lied waarmee Jeangu Macrooy Nederland vertegenwoordigt op het Eurovisie Songfestival bij AVROTROS. Het nummer gaat over veerkracht en is een ode aan iedereen die voor zichzelf opkomt en de kracht van zijn eigen authenticiteit durft te vieren. Dat is precies wat de nieuwe campagne van AVROTROS uitdraagt: Find Your Rhythm.

De campagne is gemaakt door bureau Here. John de Vries, Creative Director van Here.: “De inspiratie voor deze campagne kwam natuurlijk van Jeangu’s song zelf. ‘Your rhythm is rebellion’ vertelt welke obstakels we ook tegen zijn gekomen, ze kunnen ons niet breken. Je eigen rhythm vinden. Dat is wat de song en de campagne uitdraagt. Door mee te doen met #TeamJeangu en door het te delen zijn we via het Eurovisie Songfestival met elkaar verbonden.”

In een serie videoportretten vertellen Jeangu en diverse mensen over hun gevonden ‘rhythm’. En in de tv-commercial komen al deze portretten samen. Leonie van der Mark, Teamleider Communicatie AVROTROS: “Met deze campagne bouwen we verder aan de maatschappelijke taak die AVROTROS heeft. Een omroep waar plek is voor iedereen, ook al zijn we allemaal anders. Het Eurovisie Songfestival is bij uitstek het evenement dat mensen samenbrengt.

De campagne gaat vrijdag van start op tv, online en socials als TikTok en Instagram. BM kan de tv-commercial nu al laten zien. En daaronder twee andere online video’s.

Bron: AVROTROS/BM

Bericht delen