woensdag 17 januari 2018

3e editie IMTC in teken van 'disruption'

Het Amstel Hotel in de hoofdstad vormde gisteravond het decor voor de International Media Top Convention. Op initiatief van Broadcast Magazine en consultancybureau 3Rivers kwamen kopstukken uit de internationale mediawereld samen om hun licht te laten schijnen op de stormachtige ontwikkelingen in het medialandschap.

Onder leiding van Ruud Hendriks spraken Oege Boonstra (3Rivers), ‘serial disruptor’ Jay Samit, Mark Anderson (Senior Vice President and Managing Director van FIC), Thijs Boon (Managing Director VICE) en Susanna Dinnage (EVP & MD Discovery UK & Ireland) over het bereiken van millenials, geld verdienen in de media-industrie, de waarde van merken in het nieuwe media-landschap en het belang van internationale netwerken.

Thijs Boon ging dieper in op de eerder aangekondigde plannen van VICE om ook lineaire tv-zenders te beginnen. “Wij willen verhalen vertellen. En we zijn continu in gesprek met ons publiek om te kijken hoe we dat het beste kunnen doen. Daarom gaan we – om te beginnen in Amerika – een lineaire tv-zender lanceren. Daarop gaan we vooral programma’s uitzenden die we zelf produceren. De volgende stap zijn zenders in Europa. Ik sluit niet uit dat Nederland in het vierde kwartaal van dit jaar ook een VICE-zender heeft. Ons doel is om deze twee werelden samen te brengen. Daarom zijn de mensen hier in de zaal mijn nieuwe vrienden.”

Susanna Dinnage: “Ik denk dat Discovery dezelfde drive heeft als VICE, alleen zijn wij al dertig jaar bezig. Wij willen met onze programma’s de nieuwsgierigheid van de kijker bevredigen. Daarbij hebben we nooit op safe gespeeld en dat zullen we ook in de toekomst niet doen. Alles draait om content die aanslaat bij het publiek.”

Boonstra: “En de consument heeft daarbij merken nodig om z’n weg te vinden. Het aanbod aan content is zo groot dat sterke merken een gidsfunctie krijgen. Het is een evolutie, geen revolutie.”

Lees een compleet verslag van de IMTC in het volgende nummer van Broadcast Magazine.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen