dinsdag 16 januari 2018

Laatste radiocijfers in tabletversie BM

De papieren Broadcast Magazine zoomt deze week in op bovenmatige Coen & Sander-claims, voorbarig Veronica-optimisme en de opvallend verdwenen NPO-marktaandelen fetisj, maar in de tabletversie (alleen voor abonnees) een analyse van de laatste radiocijfers.

De top drie over februari-maart wordt gevormd door Radio 538, de ORN-zenders en Q-music. De nummer één laat het wat afweten en de nummers twee en drie doen het verrassend goed. De grootste stijger is de verkoopgroep van commerciële regionalen: E Power zet voor de zevende keer binnen een jaar een marktaandeel boven de 6 procent neer, hierbij helpt dat ook Arrow Classic Rock zich sinds iets langer dan die periode onder deze paraplu schaart.

Bij dat andere commerciële verkoophuis, OneMediaSales (Talpa, RadioCorp, Sublime, BNR), loopt het wat minder: BNR Nieuwsradio stapt eruit. Het afscheidspersbericht voert allerlei zakelijke redenen die je aan de voorkant ook had kunnen bedenken, maar die toen blijkbaar niet golden.

Meer lezen over de laatste radiocijfers? Word abonnee van Broadcast Magazine en maak gebruik van de speciale actie.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen