Article header image

RTL zit NPO op de hielen


De Stichting KijkOnderzoek heeft de kijkcijfers over de maand september bekend gemaakt, inclusief het uitgesteld kijken. Uit de cijfers blijkt dat de publieke omroep in september een marktaandeel realiseerde van 32,6 procent, terwijl RTL Nederland 32,3 procent behaalde.

Het betreft de gegevens over het tijdvak 18.00-24.00 uur en de doelgroep 6+. In augustus scoorde de publieke omroep nog 32,4 procent en RTL Nederland 29,1 procent. SBS Broadcasting bereikte in september slechts 19,2 procent, terwijl dat in augustus 20,4 procent was.

Nederland 1 is met 19,3 procent nog steeds marktleider, maar heeft ten opzichte van augustus ruim een procent verloren. RTL 4 zit Nederland 1 op de hielen met 18,0 procent, precies twee procent meer dan een maand eerder. The Voice Of Holland heeft zeker invloed op het cijfer van RTL 4, maar ook de rest van de programmering is succesvol.

Bron: Broadcast Magazine

 

Terug naar overzicht