dinsdag 16 januari 2018

NOS sterkste merk onder de omroepen

De NOS staat op plaats 20 van de top 100 van sterkste merken in Nederland. De lijst wordt jaarlijks samengesteld door adviesbureau Brand Asset Consult. Jaarlijks worden ongeveer duizend merken op meer dan zeventig variabelen onderzocht door BrandAsset. Dat leidt tot een ranglijst van de sterkste merken van Nederland. Vier belangrijke pijlers van het onderzoek zijn differentiatie, relevantie, waardering en vertrouwdheid.

Google staat als sterkste merk van Nederland bovenaan de lijst, gevolgd door Ikea en Coca-Cola. Onder de media-organisaties moet de NOS Discovery Channel (15) en National Geographic (17) voor laten gaan. Op afstand volgen de merken Nederland 1 (45), RTL 4 (77) en VARA (88).

SBS 6 valt dit jaar buiten de top 100. De zender stond in 2010 nog boven RTL 4, maar is inmiddels ruim ingehaald. ‘RTL 4 heeft een opvallende stijging in merksterkte doorgemaakt (+10,5) en dat is vooral knap vanwege het feit dat de meeste tv-zenders al jaren een dalende beweging laten zien,’ stelt het onderzoek.

Bron: Mediajournaal/Broadcast Magazine

Bericht delen