Article header image

VPRO lanceert nieuwe campagne

De VPRO start donderdag op het IDFA (Internationaal Documentaire Festival Amsterdam) een nieuwe landelijke campagne, waarin de omroep zich nadrukkelijk profileert als onafhankelijk podium voor vrijdenkers en alternatieve plannen en ideeën.

De VPRO keert zich daarmee tegen toenemende centralisatie en bemoeienis van de overheid met de publieke media en wil zo een zelfstandige positie creëren voor alternatieve geluiden en nieuwe initiatieven, die in de bulkmedia geen plek krijgen.

‘Met de campagne VPRO sponsor van de vooruitgang laat de VPRO zien, dat de omroep ruim baan geeft aan mensen en instellingen, die verhalen vertellen en de wereld vooruit helpen. De VPRO doet dat in de programmering, in de keuze voor thema’s, gasten en presentatoren, maar ook in de samenwerking met maatschappelijke en culturele partners’, zo stelt de omroep.

De VPRO wil zijn rol als actieve en geëngageerde mediaorganisatie uitdragen en versterken, en als mediapartner van creatieve en kritische initiatieven nieuwe ideeën en inzichten agenderen. ‘Zeker in een tijd waarin steeds minder ruimte is voor alternatieve opvattingen’, aldus de VPRO.

Bron: VPRO/Broadcast Magazine

Bericht delen