dinsdag 16 januari 2018

Vijftien jaar Skyhigh TV

Er borrelde creativiteit onder het oppervlak, die er bij de EO niet volledig uit kon. Daarom besloten tv-makers Marc Dik, Bernard van den Bosch, Bert van Leeuwen en Wilfred Drechsler vijftien jaar geleden de handen ineen te slaan en onder eigen titel te produceren. Skyhigh TV bracht alleen al in de afgelopen drie jaar achttien in huis ontwikkelde programma’s op de buis.

In 2014 werken ze aan dertig formats, waarvan twaalf nieuwe.

In het maartnummer van Broadcast Magazine zegt Dik: “Wij zijn alle vier tv-makers. Bernard is eindredacteur, Wilfred regisseur, Bert presenteert en ik heb gepresenteerd en ontwikkeld. Dat samen is een sterke basis voor een creatief bedrijf. We zijn betrokken en gedreven. Elke nieuwe montage wordt minimaal door één directielid gezien en we praten non-stop over alle programma’s. We ondernemen ook, maar bij maken ligt de kern. Alle techniek hebben we in huis: van montage- tot audiofaciliteiten. Het was het eerste dat we kochten, na acht Ikea-bureaus.”

Van den Bosch: “Wij opereren een beetje in de schaduw. Als ik aan mensen vertel aan hoeveel titels we werken, slaan ze stijl achterover. Nu dat steeds bekender wordt, is er ook meer buitenlandse belangstelling voor ons bedrijf. Maar zo’n partij is voor ons alleen interessant als we er creatief wijzer van worden.”

Het complete verhaal over Skyhigh TV is te lezen in Broadcast Magazine 332. Nog geen abonnee? Klik hier en maak gebruik van onze speciale abonneeactie!

Bron: Broadcast Magazine

 

 

 

 

 

 

 

 

Bericht delen