Article header image

Talkshow Jinek toch niet reclamevrij bij RTL 4

De talkshow Jinek zou bij RTL 4 niet onderbroken worden door reclameblokken. Dat heeft RTL Nederland begin januari gemeld toen de talkshow van start ging.

“Alleen na de aankondiging van de gasten aan het begin van de uitzending is er reclame, daarna is de presentatrice onafgebroken op de buis”, aldus de woordvoerder van RTL destijds. Op vrijdag 21 februari werd echter voor het eerst van dat uitgangspunt afgeweken: zo’n vijftien minuten na de start van het programma verscheen een reclameblok. “Tot zo”, sprak de talkshowdiva.

RTL laat in een reactie aan het AD weten dat het reclameblok in de uitzending van Jinek een experiment was. “We hebben eenmalig de enige onderbreking, die normaal direct achter de gastenaankondiging komt, verplaatst om te kijken wat voor effect dit zou hebben.”

De kijkcijfers van Jinek zijn fors gedaald sinds de start. De eerste uitzending van Jinek op 3 januari behaalde 1.730.000 kijkers, toen Op1 nog niet van start was gegaan. Op 21 februari telde het programma slechts 701.000 kijkers. Dat ondanks het feit dat het voorafgaande The Voice of Holland 1.577.000 kijkers had op vrijdagavond, overigens daarmee de minst bekeken aflevering ooit.

Bron: BM

Bericht delen