Article header image

Ster boekt 214 miljoen euro winst

Met een nettoresultaat van 214 miljoen euro in 2010 levert Ster een belangrijke bijdrage aan de mediabegroting van het ministerie van OCW. Hierdoor zorgt Ster er mede voor dat de publieke omroep mooie, onderscheidende programma’s kan blijven maken.

Dit goede resultaat van Ster is het bewijs dat adverteerders blijvend vertrouwen hebben in de toegevoegde waarde van het brede programma-aanbod dat de publieke omroep biedt. Op televisie, radio én internet. Na de economisch onzekere tijden in 2009 zien we dat de totale reclamebestedingen bij Ster op de mediumtypen radio, tv en internet groeien.

Arian Buurman, algemeen directeur Ster: “Het Nederlands publiek kijkt, luistert en beleeft de bijzondere publieke programma’s massaal. Dat unieke aanbod en bereik weet Ster adequaat te verzilveren. Een bedrag van 214 miljoen euro is een belangrijke bijdrage aan de mediabegroting. Wij hopen dat in 2011 zorgvuldige politieke besluitvorming plaatsvindt met betrekking tot de toekomst én de financiering van de publieke omroep. Uiteraard bieden wij adverterend Nederland ook in 2011 de rijke mogelijkheden van de programmering van de publieke omroep. Op radio, televisie en, last but not least, via internet.”

Bron: Ster/Broadcast Magazine

Bericht delen