Article header image

Staatsloterij terug op televisie

Na acht jaar afwezigheid keert de Staatsloterij vanavond terug op televisie met Staatsloterij: Puur Geluk. In de nieuwe show draait het om verrassingen die iedereen kunnen overkomen. De makers gaan zelf op zoek naar kandidaten, kijkers kunnen zich niet opgeven. De presentatie is in handen van Nance Coolen.

Het bijzondere van Staatsloterij: Puur Geluk is dat de input voor alle verhalen niet vanuit de kandidaten komt, maar actief gezocht en gevonden wordt door de makers zelf. Via ‘social listening’ speuren zij social media, kranten en websites af om nietsvermoedende mensen te verrassen. Doordat het programma candid wordt opgenomen, is de verbazing van het geluksmoment volledig authentiek én voelbaar voor de kijkers thuis. Het programma is in opdracht van Staatsloterij ontwikkeld door Endemol, UM Studios en RTL Nederland.

Staatsloterij zet hiermee een volgende stap in het creëren van prime time branded content. Niet door het merk in het format te ‘verstoppen’, maar door het format vanuit het gedachtegoed van het merk te ontwikkelen. Marcel Ribbens, Marketing Director Staatsloterij: “Staatsloterij: Puur Geluk brengt ons dichtbij de mensen. Wat het programma bijzonder maakt is dat geluk iedereen zomaar kan overkomen: it could be you! Dit levert prachtige televisie op waarmee we de mensen in het hart willen raken. We zijn blij met de samenwerking met UM Studios, Endemol en RTL. Samen hebben we dit format ontwikkeld van concept tot creatie.”

“Wij zijn als UM Studios trots dat wij hebben bijgedragen aan dit prachtige project. En dat het gelukt is om de Staatsloterij weer terug te brengen in de woonkamers. Met een uniek programma waarin willekeurige Nederlanders voelen dat geluk echt iedereen kan overkomen”, aldus Arthur Herpel, Head of UM Studios.

Bron: RTL/Broadcast Magazine

Bericht delen