dinsdag 16 januari 2018

Markt voor TV spot reclame blijft dalen

De netto bestedingen voor TV spot reclame zijn in het derde kwartaal van 2012 uitgekomen op € 176 miljoen. Ten opzichte van het derde kwartaal 2011 betekent dit een daling van € 14 miljoen (7,3 procent). Dit blijkt uit de cijfers die SPOT donderdag bekend maaket. Vorig jaar was de stijging in het derde kwartaal nog 7,6 procent. Deze is nu teniet gedaan waardoor de bestedingen nu weer terug zijn op het niveau van 2010, zoals in onderstaande tabel te zien is.

Ondanks deze daling, is het marktaandeel van TV-reclame licht gestegen, van 28,8 naar 29,1 procent en is daarmee het grootste reclamemedium geworden. Internet blijft het enige medium dat een sterke stijging laat zien (van 15,1 naar 17 procent) en realiseert deze stijging ten koste van de nieuws- en dagbladen die van 30,5 procent zakken naar een marktaandeel van 27,4 procent.

Bron: SPOT

Bericht delen