dinsdag 16 januari 2018

Talpa maakt online realityshow in China

Producent Talpa heeft een deal gesloten met het Chinese technologiebedrijf Tencent Video voor het maken van een online realityshow. De show wordt vanaf volgend jaar op het videoplatform van het Chinese internetbedrijf uitgezonden.

Tencent is een van de grootste internetpartijen in China en is het bedrijf achter de populaire chatdienst WeChat. Verder biedt Tencent Video nieuws en populaire films, tv-shows, eigen producties en sportevenementen. Talpa gaat het nieuwe reality programma samen met Tencent aanpassen naar de lokale omstandigheden in China. John de Mol’s productiebedrijf maakte eerder al The Voice voor de Chinese televisie. Volgens Talpa wordt met de stap op de online Chinese markt ‘de in potentie grootste entertainmentmarkt van de wereld’ aangeboord.

John de Mol: “Door de jaren heen heb ik gemerkt dat, als je beschikt over een goed omschreven basisidee voor een format in dit genre, reality zich als het ware vanzelf ontwikkelt. Daarom ben ik erg blij dat Talpa in de gelegenheid is te kunnen samenwerken met zo’n geweldig bedrijf als Tencent Video voor de ontwikkeling en productie van een compleet Chinese show die een enorm publiek zal weten te vinden.”

Bron: Talpa/Broadcast Magazine

Bericht delen