Article header image

SKO en GfK innoveren kijkonderzoek

Stichting KijkOnderzoek en marktonderzoekbureau GfK hebben hun lopende contract opengebroken en uitgebreid tot en met 2017. Zij willen hiermee hun onderzoeken beter laten aansluiten op het veranderende kijkgedrag in Nederland.
Innovaties in het nieuwe contract zijn het vernieuwen van de metertechnologie in de huishoudens, maatregelen om de panelkwaliteit op peil te houden en het meten van uitgesteld kijken tot en met 28 dagen na uitzending. In het najaar zal uitgebreid worden gecommuniceerd over de vernieuwingen in het kijkonderzoek.

Bas de Vos, directeur SKO: "Televisiekijken vormt nog steeds het hart van het videogedrag van de Nederlandse consument. Daarom is het voor SKO van zeer groot belang om naast de nieuwe online initiatieven die we ontplooien, absolute zekerheid te hebben over de kwaliteit van het Kijkonderzoek. Door de innovaties in het project, waar we dit jaar al mee beginnen, stellen we dat zeker."

Liesbeth Nekkers, Research Director TV and Radio bij GfK: "Wij zijn verheugd met het nieuwe contract. De televisiewereld is flink in beweging door de digitalisering en mobilisering van content en devices. De innovaties in dit contract stellen ons in staat om nieuwe vormen van kijken te meten dan wel te koppelen aan de huidige kijkcijfermeting."

Bron: SKO/Broadcast Magazine
Terug naar overzicht