dinsdag 16 januari 2018

Pieter Broertjes ambitieus met Hilversum

Pieter Broertjes laat dit weekend tijdens het eerste Mediafestival in Hilversum veelvuldig zijn gezicht zien. Onder andere in het bijzijn van talloze publieke omroepbazen gaf de nieuwe burgemeester van de mediastad het startsein voor wat hij noemde “de Uitmarkt van Hilversum die een lange traditie moet worden.”

Broertjes’ eerste openbare mediaoptreden als burgemeester van Hilversum was een paar dagen eerder tijdens de Broadcast Business Club en smaakte naar meer. De voormalig hoofdredacteur van de Volkskrant profileerde zich als een bevlogen en welbespraakt pleitbezorger van ‘de mediazaak’ en nam geen blad voor de mond. Of het nu ging over het Media Park (“Dat moet gehumaniseerd en geliberaliseerd; waarom is hier nog geen Dauphine 2?”), over Hilversum (“85.000 inwoners en elke dag 20.000 mensen die de stad in en uit rijden”) of over vernieuwing (“Hilversum vergrijst als een gek, we moeten een broedplaats worden voor studenten, kleine bedrijven en zzp’ers”), Pieter Broertjes liet zijn hart spreken.

De zeshonderd ambtenaren in Hilversum kunnen hun borst natmaken: de ‘krantenman’ van weleer (“Om half zes ga ik ook maar weg, dan is er niemand meer…”) houdt van aanpakken en tempo maken, op tal van fronten. Het leverde hem meteen de geuzentitel ‘burgemeester van deadlines’ op.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen