dinsdag 16 januari 2018

Media Park wil start-ups aantrekken

Tijdens het Mediapark Jaarcongres zijn media gerelateerde start-ups uitgedaagd om te pitchen voor huisvesting op het Media Park. Zij krijgen van het Media Park, het Instituut voor Beeld en Geluid en de NPO ruimte in hun gebouwen. Het Media Park Accelerator programma voorziet in ruimte, coaching, toegang tot kapitaal en een podium waarop jonge bedrijven zich kunnen presenteren.

Op het Media Park worden vanaf september op meerdere plekken ruimtes vrijgemaakt voor start-ups, onder meer in het Studiocentrum, bij Beeld en Geluid en bij de NPO. Deze start-up plekken bieden startende ondernemers kansen om zich in het hart van de media industrie te begeven. De start-up die het meeste indruk maakt in de Start-up wedstrijd krijgt bovendien een jaar lang gratis huisvesting.

“Als je business wilt maken, snel wilt groeien, je concentreert op mediadiensten en de kennis van de mediabedrijven goed kunt gebruiken, dan is er maar één plaats waar je moet zijn: het Media Park in Hilversum. Hier zit de business, de klanten, de expertise, de investeerders en de faciliteiten om start-ups een springplank te bieden” aldus Mark Achterberg, commercieel directeur van het Media Park.

Ton van Mil, directeur iMMovator en organisator van de wedstrijd: “De grote, bestaande ondernemingen op het Mediapark kunnen hecht samenwerken met de start-ups en daardoor innovatie in onze industrie dicht bij huis halen en verder helpen! De start-up faciliteiten op het Media Park worden betaalbaar in de markt gezet. De winnaar van de Start-up wedstrijd profiteert zelfs een jaar lang van gratis huisvesting. Daarnaast krijgt dit bedrijf ook coaching en podium aangeboden via het iMMovator netwerk en de partners in het Mediapark Accelerator programma. Een vliegende start in de media industrie gegarandeerd!”

Jan Müller, directeur Beeld en Geluid: “Vanuit Beeld en Geluid zijn we niet alleen bezig met het verleden van media, maar investeren we volop in de toekomst ervan. Uiteraard met het toegankelijk maken van de schatten in ons archief, zowel online als in moderne multimediale museale applicaties zoals we die in onze Experience bieden. We verbinden ons graag aan start-ups om de ontwikkeling van media naar multimedia-archief te helpen vormgeven. Start-ups hebben de snelheid, focus en flexibiliteit die daarvoor nodig is en op hun beurt profiteren zij van de beschikbare content en data, en van de kennis en innovatie die Beeld en Geluid ontwikkelt.”

De winnaar wordt begin september bekend gemaakt bij het Cross Media Café Coming Soon gecombineerd met de feestelijke Seizoensopening op het Media Park. De jury van de wedstrijd bestaat uit: Pieter Broertjes, Jan Müller, Roel Raatgever, Edwin Hengstmengel, Henk Hagoort en Mark Achterberg.

Bron: Immovator/Broadcast Magazine

Bericht delen