dinsdag 16 januari 2018

BOS start wervingsactie

Onder het motto ‘Verrijk je Karma, steun de Boeddhistische Omroep’ is de BOS een wervingscampagne gestart om het aantal Vrienden van de BOS te verhogen. Nu de politiek besloten heeft dat de kleine levensbeschouwelijke omroepen gaan verdwijnen per 2016, is steun hard nodig.

Met een knipoog naar bekende programma’s als De Wereld Draait Door, Utopia en Spoorloos, maakt de campagne duidelijk dat de BOS ‘in het medialandschap een bijdrage levert met programma’s die zin en betekenis geven’, zo meldt de omroep.

De campagne start rond de documentaire Happiness, die woensdag 5 maart om 23.00 uur op Nederland 2 wordt uitgezonden. In deze documentaire volgt regisseur Thomas Balmès de achtjarige boeddhistische monnik Peyanki, afkomstig uit een dorp in Bhutan dat als laatste plaats wordt aangesloten op kabel en electriciteitsnet. De bewoners kijken reikhalzend uit naar de komst van televisie en als Peyanki met zijn oom naar de stad gaat om een tv te kopen, komt hij voor het eerst in aanraking met de moderne maatschappij. Happiness is op het Sundance Film Festival (Utah, USA) onderscheiden met de Cinematography Award.

Bron: BOS

Bericht delen