Roger Lodewick nieuwe SVP en CEO Viaplay Nederland
donderdag 11 januari 2024

Roger Lodewick nieuwe SVP en CEO Viaplay Nederland

Viaplay Group heeft Roger Lodewick per direct aangesteld als SVP en CEO Viaplay Nederland. Lodewick heeft 20 jaar management ervaring binnen de wereldwijde gaming-, entertainment-, media- en sportindustrie.

Hij komt van ESL FACEIT Group, ’s werelds grootste esports- en gamingfestivalbedrijf, waar hij de functie van President Sports Games bekleedde. In zijn nieuwe rol als SVP en CEO van Viaplay Nederland is hij verantwoordelijk voor de commerciële en operationele tak van de streamingdienst Viaplay in de Nederlandse markt. Lodewick rapporteert aan Peter Nørrelund, EVP en Chief Sports & Business Development Officer van Viaplay Group.

De aanstelling van Lodewick volgt op de herstructurering van de landen waarin Viaplay opereert. De focus verschuift van een internationale structuur naar een lokale organisatie waarbij hij de aansturing van de Nederlandse markt voor zijn rekening neemt. De afgelopen vier jaar stond de Nederlander aan het hoofd van ondernemingen die eigendom zijn van esports- en gaming-investeringsmaatschappij Modern Times Group (MTG).

Hij bekleedde onder meer functie als CEO van DreamHack Sports Games en Co-CEO van DreamHack. Daarvoor was Lodewick 12 jaar werkzaam als Media Sales & Product Executive bij TEAM Marketing AG, het exclusieve wereldwijde marketingbureau voor de UEFA Champions League en UEFA Europa League. In zijn functie was hij verantwoordelijk voor de verkoop van mediarechten in meerdere Europese landen en een groot deel van Afrika. Daarnaast maakte Lodewick deel uit van het team dat de UEFA Europa League en de commerciële rechten centraliseerde naar de UEFA.

Viaplay is de Nederlandse thuisbasis van populaire premium live sporten zoals Formule 1, Premier League en Bundesliga voetbal plus alle PDC Darts toernooien. In september ging Viaplay Group een strategisch partnerschap aan met Formule 1, ondersteund door een innovatief bedrijfsmodel dat bedoeld is om de activiteiten van beide partijen te laten groeien. De samenwerking zal een rijker gecombineerd aanbod opleveren voor lokale kijkers, waarbij de Viaplay abonnees in 2024 ook toegang krijgen tot F1 TV Pro.

Peter Nørrelund, EVP en Chief Sports & Business Development Officer van Viaplay Group: “Roger brengt bewezen commerciële, operationele en strategische knowhow mee om onze Nederlandse activiteiten naar een hoger niveau te tillen. We hebben een uitstekend sportstreamingproduct dat winstgevend is en voortdurend in waarde groeit. De Nederlandse fans zitten bij ons een heel jaar lang op pole position voor de beste live sport. Ik ben erg blij Roger te mogen verwelkomen bij Viaplay en we kijken uit naar de vele kansen die voor ons liggen.”

Roger Lodewick, nieuwe SVP en CEO Viaplay Nederland: ”Ik ben trots om bij Viaplay aan de slag te gaan en leiding te geven aan het team dat het meest aansprekende sportaanbod van Nederland produceert en commercialiseert. De afgelopen twee jaar heeft Viaplay in Nederland tal van gedurfde innovaties doorgevoerd en een nieuwe productionele standaard neergezet mede dankzij het combineren van nationaal en internationaal geproduceerde content binnen de Viaplay Group. De internationale samenwerking zal blijven bestaan, maar dankzij het lokale bedrijfsmodel krijgen we meer kansen om ons lokaal te onderscheiden en flexibeler te opereren binnen de Nederlandse markt. Ik heb er alle vertrouwen in dat we kunnen blijven groeien en de positie van Viaplay als benchmark in Nederlandse sportstreaming kunnen versterken.”

Naast Formule 1, Premier League voetbal en PDC Darts is Viaplay ook de thuisbasis van Bundesliga voetbal, EFL Championship voetbal, de Carabao Cup, IHF WK Handbal, Hoofdklasse Hockey, Enfusion en meer.

Bron: Viaplay/BM

Bericht delen