NPO Radio 2 blijft marktleider
dinsdag 22 maart 2022

NPO Radio 2 blijft marktleider

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode januari-februari 2022 zijn bekendgemaakt. NPO Radio 2 is de marktleider met een aandeel van 13,5 procent. Dat was in de vorige periode nog 18,0 procent dankzij de Top 2000.

Op de tweede plaats staat Qmusic met een aandeel van 11,7 procent. Radio 10 volgt met een aandeel van 10,1 procent. NPO 3FM heeft een lichte stijging: van 2,2 naar 2,4 procent KINK ziet het aandeel ook stijgen van 0,9 naar 1,0 procent.

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.420 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 34 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 46 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 12 minuten (vorige periode: 4 uur en 27 minuten). Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd door GfK in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

NLO

Bron: NLO/BM

Bericht delen