Article header image

Giel Beelen stuwt marktaandeel Veronica omhoog

Het marktaandeel van de nieuwe Veronica Ochtendshow met Giel Beelen is in de doelgroep 20-49 jaar in de maanden oktober en november 2017 gestegen met twintig procent. De ochtendshow scoorde in de eerste meetperiode 5,3% marktaandeel ten opzichte van 4,4% in augustus-september. Dit blijkt uit de vanmorgen door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers.

Beelen, die sinds 9 oktober te horen is bij Radio Veronica, maakt hiermee een vliegende start bij het station. Beelen: “Ik heb het ontzettend naar mijn zin. Ik krijg zoveel leuke reacties. Het is echt top dat luisteraars mijn komst naar Radio Veronica zo omarmen en dit is pas het begin, want in 2018 knallen we gewoon lekker verder.”

Uunco Cerfontaine, Radio Director Radio Veronica: “Giel is een unieke personality en hij maakt echt een onderscheidende ochtendshow. Hij zit er pas twee maanden en deze stijging in zo’n korte tijd is echt geweldig. Zijn ochtendprogramma past perfect bij Radio Veronica en ik denk dat 2018 het jaar van Giel gaat worden.”

Ook Radio 10 zag haar marktaandeel stijgen. De zender scoorde  7,3 procent, het hoogste aandeel ooit sinds de terugkeer op de FM. Het aandeel is in één jaar tijd met dertig procent gestegen van 5,6 naar 7,3 procent. Ook in verschillende doelgroepen worden dit jaar alweer records gebroken. Zo stijgt het marktaandeel in de doelgroep 30-59 jaar van 6,6 procent naar 9,4 procent en in de doelgroep 20-49 jaar van 4,9 naar 7,2 procent.

Bron: NLO/GfK/BM

Bericht delen