Cornelie Klercq
Mediastrateeg @Lilhen Consulting
2021 - week 45

Vliegende start

Deze zomer heb ik de sprong in het diepe genomen en ben als zelfstandige aan de slag gegaan. Dat was best spannend om te doen.

Wanneer je een duidelijk profiel hebt, is het ook eenduidig op welke manieren je bedrijven kunt bijstaan. Maar wanneer je een brede achtergrond hebt en van afwisseling houdt, dan wil je idealiter ook graag uiteenlopende dingen kunnen doen voor verschillende bedrijven. Zo zijn er producenten die hun jarenlange ervaring (buikgevoel) willen onderbouwen met onderzoek en cijfers. Of ze willen bijvoorbeeld met hun pitches nog beter inspelen op wat speelt bij zenders.

Er zijn distributeurs die willen dat je meekijkt naar de diverse mogelijkheden om hun content aan de man te brengen, zenders en streamers die zich een (betere) positie in de markt willen verwerven en onderzoeksbureaus die hun bevindingen uit mediaonderzoek willen aanscherpen met marktkennis, om maar een paar voorbeelden te noemen.

Zo heb ik op dit moment de eer en het genoegen om NENT bij te staan en te adviseren in de aanloop naar de lancering van hun streamingplatform Viaplay in Nederland. Een jonge dynamische club mensen die hard aan het werk is om hier begin volgend jaar op alle fronten iets moois neer te zetten.

Zij hebben weer een hele andere benadering van de markt, die best in rep en roer is van hun aanstaande komst. Ontzettend interessant dus om bij betrokken te zijn. En waar ik hen voorzie van kennis van de Nederlandse markt, leer ik ondertussen ook weer heel veel van hen. Ik voel mij als een kind in een snoepwinkel, alle aspecten van de business komen voorbij en geen dag is hetzelfde. Een betere start van het ondernemerschap had ik mij niet kunnen wensen!

Cornélie Klercq
Mediastrateeg @Lilhen Consulting

De week van Cornelie Klercq

Mediastrateeg @Lilhen Consulting
2021 - week 45