Bastiaan Driessen
2017 - week 35

Starten ipv terugkijken

Vandaag is een van de belangrijkste dagen van het jaar voor de NPO: de seizoenspresentatie. Vandaag begint ook de VOD campagne waarin het nieuwe platform NPO Start onder de aandacht wordt gebracht van het publiek.

In de seizoenspresentatie wordt wereldkundig gemaakt wat het publiek kan verwachten van de Publieke Omroep het komende tv-seizoen. Eigenlijk vind ik het woord tv-seizoen achterhaald. Er is veel meer dan televisie en het publiek denkt al lang niet meer in seizoenen. Dus anders gezegd: een presentatie welke koers de NPO zal varen en wat het aanbod is de komende periode. Zie hier de tv commercial.

In 2016 zijn we gestart met het vervangen van wat ooit Uitzending Gemist heette. Een toekomstbestendig VOD platform waar het publiek makkelijk het rijke aanbod van de NPO kan vinden en ontdekken. We hebben besloten het platform grondig te vernieuwen, zodat er een toekomstbestendig platform staat dat kan meegroeien met de tijd. Dit is de 1.0 versie die klaar is voor de toekomst en de komende tijd nog veel beter zal worden. Ik ben trots dat we zo’n groot project in deze periode hebben kunnen realiseren.

Op 4 juli is het nieuwe platform gelanceerd. In verband met de zomerperiode en om te zorgen dat de meeste kinderziektes eruit zijn, is de marketingcampagne over de zomer getild. Een van de doelstellingen van de campagne is om het publiek zich te laten registreren. Met een account kun je als gebruiker nog beter genieten van alle voordelen van het platform; zoals doorkijken op alle apparaten, aanmaken van verschillende kijkprofielen, verder kijken waar je gebleven bent en genieten van persoonlijke aanbevelingen.

De campagne benadrukt tevens dat het platform meer is dan alleen het terugkijken van een aflevering die je op tv gemist hebt. Naast dat dit nog steeds goed kan, is het een ware startplek waar je de het rijke aanbod van de Publieke Omroep kunt ontdekken.

Bastiaan Driessen
Manager On Demand NPO