Kevin Soares
EVP International Formats idtv
2022 - week 10

Sales

Ik vond sales vroeger nog weleens een vies woord. Iemand koud vragen om ergens geld voor te betalen, dat lag mij niet, zei ik dan altijd. Maar ik was er wel goed in.

Vroeger als parttime verkoper bij The Phone House (“Hoe gaaf is deze nieuwe Nokia 3310”), later als producer voor Topchef, waarbij ik voor 80.000 euro aan potten/pannen en keukenapparatuur moest barteren.

Het doel was nooit de sales op zich, maar altijd een middel om een ander doel te halen. Zorgen dat je alle spullen in huis hebt om je productie te kunnen draaien. Of je persoonlijke target halen en een mooi reisje cadeau krijgen van KPN. Dat waren nog eens tijden.

Ancillary
Nu ben ik bezig om mij te verdiepen in de wondere wereld van ancillary. Producten en/of diensten die je als aanvulling van je format op de markt kunt brengen. Een mooie toevoeging om een succesvol merk verder uit te bouwen én extra inkomsten te genereren. Om mezelf te oriënteren, speel ik de laatste tijd veel bordspellen en online games. Ik bekijk merchandise artikelen en bezoek live experiences.

Gelukkig houden we bij idtv wel van een beetje pionieren. Dus zijn wij de afgelopen weken druk bezig met de ontwikkeling en productie van ons eerste eigen ancillary product voor De Verraders. Wat het precies is, kan ik nu nog niet zeggen, maar als het goed is ligt over een aantal weken in de winkel.

Een ingewikkeld, maar ook zeer leerzaam traject. En dat allemaal onder de noemer van sales. Inmiddels is sales dus gewoon een heel tof onderdeel van mijn werk geworden! Niets vies aan.

Kevin Soares
EVP International Formats bij idtv

De week van Kevin Soares

EVP International Formats idtv
2022 - week 10