Kiki Bours
2019 - week 35

Nieuwe formats

Het is de laatste week van augustus. De scholen zijn net wel of nog net niet (voor mijn kinderen in Utrecht) begonnen. En het nieuwe tv-seizoen staat op het punt van beginnen. Iets waar ik ook jaren naartoe werkte, toen ik Programma Management deed bij RTL5.

Toen hield ik me bezig met programma’s als Expeditie Robinson en Holland’s Next Top Model, waar ik me nu als kijker weer enorm op verheug!. Deze week stond dan altijd in het teken van promotie en de laatste aanpassingen aan een aflevering. En dan ging het los.
Hoe anders is dat nu op mijn huidige plek bij TMG. Op Telegraaf.nl en Telegraaf YouTube, maar ook op onze andere (online) platforms bestaat er geen zomerseizoen. Misschien wordt de content iets anders in ‘komkommertijd’, maar juist ook op vakantie hebben onze lezers en kijkers elke dag weer behoefte aan nieuws, sport en entertainment. En dat consumeren ze ook bij ons steeds meer via video. Heel veel video.
De Telegraaf is natuurlijk een nieuwsmerk en we maken elke dag diverse nieuwsvideo’s vanuit de studio of op locatie. Maar mijn team maakt ook uiteenlopende korte formats en specials. Niet met de tv-budgetten, maar wel met liefde gemaakt door hele talentvolle makers. En met veel succes, want er zijn afleveringen bij die ook de aantallen views van een programma als Expeditie Robinson halen. Daar zijn wij dan ook ontzettend trots op!
En daarom lanceerden wij ook in de zomer nieuwe formats als Fillers of Filterswaarin we onderzoeken hoe groot de rol van social media is op ons eigen zelfbeeld en we drie hoofdpersonen volgen die elk hun eigen kijk hebben op schoonheid en plastische chirurgie. En Lloret is van Ons, waarin we zien hoe de Nederlandse jongeren ook dit jaar weer helemaal los gaan op hun vakantie aan de Spaanse Costa. En ook voor het ‘nieuwe seizoen’ komen er weer veel nieuwe dingen aan, maar daarover later meer. Neem eens een kijkje op onze kanalen!

Kiki Bours
Hoofd Video Formats & Specials TMG