Kiki Bours
2019 - week 35

Kansen

Naast De Telegraaf bestaat TMG uit meer merken, zoals Dumpert, Metro en ook de regionale dagbladen zoals het Noordhollands Dagblad en De Gooi- en Eemlander. Eind vorig jaar zijn daar ook de titels van Wayne Parker Kent bijgekomen, zoals Want, Manners, Culy, Famme, Beautify en NSMBL.

Voor al deze uiteenlopende platforms, met ieder een heel specifieke doelgroep, ontwikkelen we ook een videostrategie met passende formats. Met beperkt budget, dus dat zorgt ervoor dat we creatief moeten zijn. Maar dat biedt ook kansen.
Kansen voor creatieve mensen die niet alleen in tekst, maar nu ook in beeld mogen denken. Kansen voor net (niet) afgestudeerde mensen die zelf formats mogen bedenken en vervolgens mogen produceren. Talent dat zelf ‘in beeld’ mag.
Ook ik heb in het begin van mijn carrière kansen gekregen. Na mijn stage journalistiek kreeg ik de kans om aan de slag te gaan bij Studio Sport. En later mocht ik bij RTL 5 het programma Wipeout voor het eerst als Programma Manager begeleiden.
Doodeng vond ik het, om in het diepe gegooid te worden en vanuit de zender (mede)verantwoordelijk te zijn voor zo’n enorme productie. En daarna in spanning zitten of de montages wel goed zouden komen en of het wel zou scoren. Maar ik kreeg het vertrouwen en het werd gelukkig een enorm succes. En wat was ik ongelooflijk trots.
Nu heb ik de kans om bij TMG met mooie titels te werken, met talentvolle gedreven makers en met jong talent. En kan ik hen op mijn beurt weer de kans geven om mooie dingen te maken en daar trots op te zijn.

Kiki Bours
Hoofd Video Formats & Specials TMG