Antal van Elsen
2019 - week 41

Niet gemaakt voor VR

Deze week zijn de kinderen bij hun vader, dus dat betekent ‘pas’ om half acht mijn bed uit, geen broodtrommels vullen en geen dagelijks “Waar zijn mijn sleutels! Ik weet zeker dat ik ze op mijn bureau had!” of “Waarom is die broek nog niet gewassen mam!”-stress.

Heerlijk rustig beginnen dus. Op de fiets, eindelijk weer eens droog overgekomen, is het altijd fijn binnenkomen in het mooiste gebouw van het Media Park. Nu nog mooier aangekleed en omgetoverd tot Dutch Media Week clubhuis.
In het midden van ons atrium staat voor die gelegenheid een complete radiostudio waar nu al wat nerveuze studenten omheen liepen. Druk doende hun eigen Future Proof radio-uitzending voor te bereiden. Supertof dat hier iedere dag een andere groep studenten een uur zendtijd krijgt.
Benieuwd hoe dat klinkt? Luister mee op de live stream via dutchmediaweek.nl. Van 12.00 tot 14.00 uur komt ook de radio-uitzending van Dutch Media Week LIVE, verzorgd door New Business Radio uit ons gebouw. Rick Van Velthuysen ontvangt gasten die verbonden zijn aan Dutch Media Week.
Ik zag bijvoorbeeld Simone Tettero, zakelijk leider van Filmtheater Hilversum en Jauko Hartveldt van Unbranded aanschuiven. Direct na afloop van de radio-uitzending stroomde het gebouw vol met gasten voor het Cross Media Café, dit keer over video on demand.
Zelf ben ik toen even naar de Switch gelopen voor de Immersive Zone. Conclusie: ik ben niet gemaakt voor Virtual Reality (VR). Ze hebben me na twintig seconden gillend van een schommel moeten redden. Ik weet, er gebeurt echt NIETS, maar ik kan het dus niet…
Zelf vond ik de VR game waarin je met zijn drieën moet samenwerken om een bom te ontmantelen echt super. Teambuilding via VR! Nu al zin in morgen.

Antal van Elsen
Relatiemanager Beeld en Geluid