Frans Kok
Hoofd Communicatie NMO
2023 - week 20

Hand in hand kameraden

Eigenlijk moet ik vandaag op de Coolsingel staan om mijn Rotterdamse helden toe te juichen. Maar de realiteit is dat ik op een plek zit waar ik continu uitzicht heb op de arena van de ‘aartsrivaal’.

Toen we met alle organisaties voor bereiksonderzoek in dit kantoor trokken, was een van mijn collega’s zo attent om mijn zicht te belemmeren met een metershoge, eigenhandig gemaakte tekening van de enige voetbaltempel die Nederland rijk is. Werkelijk prachtig gemaakt, maar na een tijdje moest De Kuip toch wijken. Ik kan de confrontatie inmiddels aan en bovendien hebben we van de huidige concurrentie weinig te vrezen.

Veel van de mensen met wie ik samenwerk, hebben andere voorkeuren, behoeftes en verlangens. Maar samen kunnen we heel veel bereiken, misschien juist wel omdat we zo verschillend zijn. Dat is ook precies het principe van een JIC (Joint Industry Committee), de organisatievorm van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Door de verschillende krachten te bundelen van alle stakeholders (media-adviseurs, adverteerders en commerciële en publieke mediabedrijven) komen we steeds heel ver.

Zo bouwen we met NMO aan cross-mediale datasets; dat is geen utopie meer, maar de werkelijkheid van vandaag. Het resultaat van innig samenwerken, elke dag weer, schouder aan schouder, hand in hand. Sta ik vandaag toch nog een beetje op de Coolsingel.

Frans Kok
Hoofd Communicatie NMO

De week van Frans Kok

Hoofd Communicatie NMO
2023 - week 20