dinsdag 16 januari 2018

Publiek kiest radiocommercial Unox Rookworst

De radiocommercial van Unox Rookworst met de bekende muziek van Toots Thielemans is door het Nederlands publiek als beste beoordeeld in de maand november. Hiermee is de radiocommercial genomineerd voor de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards die in juni 2016 wordt uitgereikt.

De radiocommercial start met de vaste Unox-muziek die direct de oer-Hollandse eetgezelligheid oproept. Voice-over Rik Hoogendoorn maakt het daarna helemaal af door te vragen of je ook zo’n zin hebt in boerenkool met Unox rookworst. Het consequente gebruik van het soundlogo is ijzersterk, Unox is een van de beste voorbeelden van een sterk audiologo.

De radiocommercial is ontwikkeld door reclamebureau TBWANEBOKO en opgenomen bij geluidsstudio Earforce.

Uit onderzoek (Het Brein Spreekt) blijkt dat een audiologo het potentiële effect van radiocommercials in hoge mate vergroot; op aandacht, emotionele respons en effectiviteit scoren commercials met een audiologo beter dan commercials zonder. De waardering van de luisteraar is groot; Unox wint met afstand van de negen andere onderzochte radiocommercials. Op de RAB site staan de volledige uitslag en de audiofiles van de commercials.

Bron: RAB/Broadcast Magazine

Bericht delen