Article header image

Frank Volmer: "Onzin dat Ster tientallen miljoenen euro's omzet verliest"

De nieuwe tariefstructuur van de Ster gaat niet tot tientallen miljoenen euro's omzetverlies leiden, zoals alom wordt beweerd. Ster-directeur Frank Volmer zegt dit in een video-interview met Marketing Tribune.

Zelfs minister Arie Slob (Media) schermt met deze cijfers, maar volgens Volmer kloppen ze niet. "Mediabureaus spelen een onderhandelingsspel."

Ster maakte in september bekend dat er per 1 januari 2018 een nieuwe tariefstructuur komt: zowel bureau- als volumekorting gaan verdwijnen. Het nieuws sloeg in als een bom, vooral in de mediabureauwereld. Niet verwonderlijk, want bureau- en volumekorting zijn belangrijke pijlers in het businessmodel van mediabureaus.

Meerdere bureaudirecteuren voorspellen daarom dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zal verliezen. 

Volmer: "Mediabureaus willen kijken of ze het ministerie of het bestuur van Ster zover kunnen krijgen dat ze zullen ingrijpen op het commercieel beleid. Ze weten natuurlijk heel goed dat de reclamebestedingen voor radio en televisie in 2018 stabiel zullen zijn. Er zal geen enorme daling optreden in de omzet van Ster, daar hoeft niemand bang voor te zijn. Sterker nog: wij zijn nu januari aan het inplannen en dat ziet er goed uit."

Bron: Marketing Tribune/BM

Terug naar overzicht