What you see is what you get
De eerste koffie is gezet en de laptop wordt opengeklapt. Klaar voor de start van een nieuwe week waar weer veel op de planning staat. Het spits wordt op maandagochtend (en elke dag van de week eigenlijk) afgebeten met het begerig scrollen door de net binnengekomen kijkcijfers en het vergelijken van de streamingdienst-abonnementen en views.
Hebben de door PR uitgelichte nieuwe titels op onze zenders en discovery+ extra performed? Was het wat we ervan hadden gehoopt? We zijn constant in beweging om nét die ene juiste snaar te raken bij de kijker en precies op tijd en met de juiste invalshoeken in te spelen op de actualiteit.
Het is jullie overigens vast niet ontgaan dat onlangs is aangekondigd dat Warner Media en Discovery voortaan samen verder opereren als één mediabedrijf: Warner Bros. Discovery. Op deze manier wordt de leerzame en bijzondere ‘real-life’ & sport content van Discovery aangevuld met de spectaculaire en populaire scripted series en films van Warner Media. The best of both worlds onder één dak!
Vooralsnog werk ik nu voor de zenders en streamingdienst die vallen onder het ‘Discovery-gedeelte’ van Warner Bros. Discovery. Daar draait het om ‘real-life entertainment’. Dit betekent dat alle content die te zien is bij Discovery, TLC, true crime zender Investigation Discovery (ID) en Eurosport (maar dat spreekt voor zich) non-scripted is. What you see is what you get! Heerlijk ‘Amerikaans’ inderdaad, maar naast de programmering van deze (over het algemeen) US-afkomstige series en documentaires is er ook voldoende ruimte om Nederlandse producties te ontwikkelen. En ja, ook állemaal reality! (stiekem eigenlijk één van de dingen die werken bij Warner Bros. Discovery mij het meest plezier geeft).
Veel van deze lokale producties komen eerst op onze streamingdienst discovery+ terecht. Denk daarbij aan series zoals Kim & Koen Gaan Het Anders Doen – met Kim Feenstra en Koen Kardashian of meer recentelijk Daddy Dave, waarin we Dave Roelvink volgen in zijn nieuwe leven als kersverse vader. Van het format tot de dag van verschijning zijn we dan als PR-afdeling ook bijna bij alles betrokken
Andere lokale producties zenden we ook uit op zender. Zo is de nieuwe serie Louisa & Rowan: op z’n Gooisch (waarbij het bekendste transgenderkoppel van Nederland een tijdje van het gezellige zuiden naar ‘t chique Gooi verhuist) vanaf 2 juni al te zien bij TLC. Om dit te vieren wordt deze week groots uitgepakt met een heus persevenement. Stay tuned!
Merwin Adamson
Press & Comms Executive Warner Bros. Discovery
De week van Merwin Adamson
-
ΜaandagWhat you see is what you get
-
DinsdagLaatste loodjes
-
WoensdagGypsy Goes Gooisch
-
DonderdagDaten op het kamp