Jasper Hoogendoorn
Hoofd creatie & sales – idtv
2020 - week 20

Rotterdam

De mensen die me weleens hebben ontmoet, hebben het vast gehoord. Dat kan niet anders. Mijn ‘o’ is te groot en mijn ‘t’ te nat.

Zeker voor al die Amsterdammers en Gooische mensen die er in het mediawereldje rondlopen. Stiekem loop ik er ook wel een beetje mee te koop. Ik geef het toe. Tussen alle sterren, directeuren, adviseurs, producenten en weet ik veel wie er nog meer allemaal rondlopen in dit circus, is Rotterdammer zijn vaak toch heel fijn.

“Welcome to Rotterdam”, zei Duncan Laurence in de video waarin bekend werd dat het Songfestivalcircus deze week aan de Maas zou aanmeren. Een ideale gelegenheid om de wereld iets van onze normen en waarden, cultuur en niet-lullen-maar-poetsenmentaliteit mee te geven.
Alle ogen waren op ons gericht. Zelfs wij nuchtere Rotterdammers waren daar best een beetje trots op. Onze stad zou deze week het hart van de wereld vormen. Best gek als je bedenkt dat diezelfde stad vandaag exact tachtig jaar geleden haar hart kwijtraakte. Vergeten zijn we dat niet, maar gelukkig leven we inmiddels in een wereld waar we naast elkaar kunnen staan. Iets dat ons als mensheid redelijk goed afgaat.

Het verbindende Songfestivalthema ‘Open Up’ was wat dat betreft mooi gekozen. Iets meer van de saamhorigheid, oprechte interesse en positieve energie die daarvan uitgaat, zouden we in het Hilversumse onderling nog best wat vaker uit mogen stralen naar elkaar. Ja toch, niet dan?!

Jasper Hoogendoorn
Hoofd creatie & sales – idtv

De week van Jasper Hoogendoorn

Hoofd creatie & sales – idtv
2020 - week 20