Jasper Hoogendoorn
Hoofd creatie & sales – idtv
2020 - week 20

Geen idee

De grote angst van een spits? Dat ‘ie nooit meer een doelpunt maakt. Van een chef-kok? Dat er nooit meer een nieuw gerecht uit zijn handen komt. En die van een creatief? Dat ‘ie op een dag geen interessante ideeën meer weet te bedenken.

Die gedachte schoot vandaag even door mijn hoofd. Het zal me maar gebeuren. Wat dan? Weer terug op de heftruck of aannemer worden? Of toch maar omscholen tot makelaar of psycholoog?
Op dagen dat nieuwe ideeën niet als paddenstoelen uit de grond schieten, hebben we bij idtv gelukkig onze internationale catalogus. Vol mooie ideeën van onze Britse collega’s. Oprecht een voordeel dat we als bedrijf onderdeel zijn van een groter mediabedrijf, All3Media in dit geval.

Zo hebben we voor vanavond weer drie opvallende en leuke stellen gevonden die elkaars bed & breakfast bewonderen en beoordelen. En rond 22.00 uur op SBS6 vellen diverse uitgesproken kinderen vervolgens, op vaak onnavolgbare en hilarische wijze, hun oordeel over allerlei tv-programma’s in Kijkbuis Kids. Beide programma’s zijn Britse formats, met liefde door ons gemaakt.
Terug naar de eigen tekentafel. Want dat blijft toch het leukst. Al ploeterend en brainstormend probeer je de puzzel in je hoofd te kraken, op zoek naar een goed idee. En wanneer je dan op de wc zit, een rondje hardloopt, een badkamer aan het tegelen bent of je zoon een schone luier omdoet, popt de oplossing plotseling op in je hoofd.
Hoe dat precies werkt? Ik heb werkelijk waar geen idee.

Jasper Hoogendoorn
Hoofd creatie & sales – idtv

De week van Jasper Hoogendoorn

Hoofd creatie & sales – idtv
2020 - week 20