Duurt Holman
Creative Director Stepping Stone
2021 - week 37

Pielen en pilots

Pielen op de vierkante centimeter: ik ben er niet van. Ik haalde op de kleuterschool al ternauwernood mijn punnik-diploma, heb geen geduld voor tekenen en verstouw in de tuin liever een bult aarde dan dat ik de rozen bijpunt.

Pielen in de montage vind ik dan weer wél leuk. Lekker broeden op een compacte voice-over tekst, of samen met een editor een montage minutieus doorploegen en net een paar lekkere accenten leggen. Ook ben ik niet te beroerd om de boel volledig op de schop te gooien met grote ingrepen… maar in de montage hoéft het dus niet per se.

Vandaag staat een video-call met het volledige marketing- en sales-team van distributeur Armoza op de agenda. Samen hebben we de afgelopen maanden opgetrokken om van onze datingshow Dating the Mob een internationale pilot te maken. Wij hebben deze pilot in Nederland gefilmd en hun team wil nu graag onze input om het format zo goed mogelijk aan de man of vrouw te brengen.

In het format duiken 25 dames in het leven van 1 single met al zijn leuke kanten (hij is een deejay!) maar ook de bijbehorende turn-offs (hij blijkt in z’n vrije tijd graag vogeltjes op te zetten). Na elke stop mag elke dame bepalen of ze doorgaat met deze single, of dat ze het liever nog eens probeert in een nieuwe aflevering met een nieuwe bachelor. Armoza blijkt een top-partner: de brainstorms zijn een feest, we krijgen goede input op scripts of montage en het zijn nog leuke mensen ook.

Bij een pilot hoort natuurlijk ook een internationale verkooptrailer van maximaal 2 à 3 minuten. Waar collega’s Inma en Melcher zich ontfermen over het produceren en monteren van de pilot, pak ik met alle liefde samen met editor Nèma de promo op. Lekker pielen op de vierkante centimeter…

Duurt Holman
Creative Director, Stepping Stone

De week van Duurt Holman

Creative Director Stepping Stone
2021 - week 37